بندر انزلی

-         شهر نیلوفرهای آبی، بندر مه آلود، دروازه ایران و اروپا

-         یکی از مهمترین شهرهای گردش پذیر (توریستی)

-         از مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطب‌های ورزشی در ایران

-         بخش مرکزی شهرستان انزلی در استان گیلان

-         اولین و بزرگترین  و فعال ترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای خزر(کاسپین)

-         دومین شهر پر جمعیت استان گیلان پس از مرکز  استان ( رشت)

-         یکی از متراکم ترین شهرهای ایراناز لحاظ تراکم جمعیت

-         از شهرهای باستانی ایران کهن که بارها در تاریخ از آن یاد شده است

-         شهری که طی قرون متمادی راه مهم ارتباط اقتصادی، تمدن مشرق و مغرب محسوب می شده ‌است.

-         پر باران ترین شهر ایران  که همواره و از گذشته به شهر باران شناخته شده بود.

-         دارای آب و هوای معتدل مرطوب و میزان بارندگی بسیار بالا

-         فاصله تا تهران 380 کیلومتر

-         فاصله تا تا مرکز استان ( رشت) ۴۰کیلومتر

-         فاصله تا اولین فرودگاه ۳۵ کیلومتر

-         دارای منطقه آزاد و در نتیجه وجود فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری

بندر انزلی یکی از زیباترین شهرهای ایران است که در آن مرداب، دریا، ساحل و چمن‌زار با یکدیگر تلاقی می‌کنند و چشم اندازی بدیع و خیال انگیز می‌آفریند. بندر انزلی با داشتن جاذبه‌های دل‌انگیز و طبیعی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهانگردان خارجی است.

بندر انزلی در طول جغرافیایی۴۹درجه و ۲۸ دقیقه و عرض جغرافیایی۳۷درجه و ۲۸ دقیقه واقع شده‌است و ارتفاع آن از سطح دریامنهای ۲۶ متر می‌باشد. بندرانزلی از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان صومعه سرااز شرق به شهرستان رشتو از غرب به شهرستان رضوانشهرمتصل می‌باشد.

به لحاظ وجود گمرک و ارتباط تجاری از زمان‌های دور نزد تجار ایرانی و خارجی به دروازه اروپا شهرت یافته بود و اهالی این شهر به واسطه بندری بودن، بسیار زودتر از سایر نقاط ایران با دستاوردهای غرب آشنا شدند.

با توجه به وجود اداراتی نظیر:

  • شیلات
  • گمرک
  • بنادر و کشتیرانی

و با توجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی بندر انزلی قطب اقتصادی و صنعت گردشگریاستان گیلان و شمال کشور محسوب می‌گردد. وجود منطقه آزاد انزلی فرصت طلایی برای سرمایه گذاری ایجاد نموده و  راهی بسوی اقتصاد پویا فراهم آورده و تجارت آزاد-منطقه آزاد انزلی حلقه طلایی کریدور شمال جنوب محسوب می شود.

منطقه آزاد انزلی

بنا به تعاریف بین‌المللی منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیر بندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره‌گیری از مزایایی نظیر معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرایندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه‌گذاریخارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می‌نماید. در بین مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد انزلی نیز علاوه برداشتن مزیت‌های قانونی مانند معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و ارزش افزودهو عدم نیاز به صدور روادید جهت ورود و خروج اتباع خارجی و... از مزیت‌های دیگری نظیر قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب، قرار گرفتن در مسیر راه آهندر حال ساخت قزوین رشت انزلی، همجواری با بنادر شمالی دریای خزر و وجود بازارهای مناسب و پرجمعیت کشورهای CIS، قفقاز و آسیای میانهو ... برخوردار بوده که این موارد فرصت‌ها و جذابیت‌های بسیار مناسبی را برای انجام سرمایه‌گذاری در آن به وجود آورده است.

منطقه آزاد انزلیشامل محدوده وسیعی از شهر بندر انزلی به مساحت ۳۲۰۰ هکتار خشکی و ۴۰ کیلو مترمربع آبی، که منطقه ویژه اقتصادی سابق، شهرک زیبای صنعتی حسن رود و محدوده بندری اداره کلبنادر و کشتیرانی گیلان را نیز دربر می‌گیرد. این امر مطلوبیت و جاذبه منطقه آزاد تجاریـ صنعتی انزلی و اختیارات قانونی آن را برای ارائه تسهیلات در زمینه تخلیه و بارگیری و سایر امور ارتقاء داده‌است. منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی در دو قسمت جداگانه در شرق و غرب شهرستان بندر انزلی ایجاد می‌شود و هر یک از مناطق پتانسیل خاص خود را دارد که ذیلاً به آن اشاره گردیده‌است. پتانسیل قسمت شرقی شامل تاسیسات بندری و گمرک، شهرک صنعتی، اراضی منابع طبیعیو مجاورت با تالاب انزلی می‌باشد. پتانسیل قسمت غربی شامل اراضی مناسب طبیعی، تراکم کم جمعیت و مناطق مسکونی، غالب زمین‌های زیر کشت برای صیفی کاری و باغات و کم ترین مقدار زمین جهت شالی کاری، دسترسی به ساحل مناسب و وجود اماکن و تاسیسات تفریحی و توریستی در منطقه.

دریای کاسپین، سواحل ماسه‌ای، تالاب بین‌المللی انزلی، پل‌های تاریخی انزلی و غازیان، پارک ساحلی (بلوار)، کاخ موزه نیروی دریایی، موج شکن، مناره یا برج ساعت، عمارت قدیمی دادگستری برخی از دیدنی‌های شهر انزلی بشمار می‌روند که منطقه آزاد تجاری، اقتصادی و موقعیت استراتژیک شهر انزلی از لحاظ جاده‌ای سالانه موجب جذب تعداد زیادی توریست و گردشگر داخلی و خارجی می‌باشد.

 

اماکن دیدنی و تاریخی بندر انزلی

س

نوع مکان

نام مکان

ردیف

مرداب بین‌المللی انزلی، زیباترین و بزرگترین مرداب دنیا است. تالاب انزلی سواحلی پوشیده از نیزار و گل‌های دریایی رنگارنگ و نیلوفر دارد و قایقرانی و اسکی، شکار، ماهیگیری و گردش با قایق از تفریحات رایج در آن است. در زمستان‌ها هزاران پرنده دریایی بخصوص قوهای زیبا به این محل مهاجرت می‌کنند. به علت فراوانی گل‌های نیلوفر، مرداب به جزیره گل‌ها نیز معروف است. انواع ماهیان و گیاهان در مرداب وجود دارند.

طبیعی

مرداب انزلی

1

آنچه سواحل انزلی را از سواحل دیگر شهرهای حاشیه دریای خزر متمایز می‌سازد، عمومی بودن سواحل آن است که در دسترس همگان قرار دارد، در حالی که سایر سواحل دریای خزر مورد دخل و تصرف بخش خصوصی قرار گرفته و مسافران محترم باید از پشت دیوارهای بلند و ویلاهای اختصاصی به دریا بنگرند. در تابستان سال ۸۶ توسط سازمان منطقه آزاد انزلی طرح ساحلی شامل: نصب ۶۵ آلاچیق سنتی و بتنی، طرح شنای برداران و خواهران، زمین والیبال و فوتبال ساحلی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، محل استقرار گروه امداد و نجات و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران در حدود سه کیلومتر از نوار ساحلی منطقه ایجاد شده‌است.

طبیعی

ساحل انزلی

2

برج ساعت انزلی واقع در محوطه پشتی بازار سپه (میدان انزلی) که قدمت آن به سال ۱۸۱۵ میلادی می‌رسد، ۲۸ متر ارتفاع دارد و به منزله فانوس دریایی بوده‌است که در ساحل انزلی و در دل دریا مشاهده می‌شود. این فانوس در سال ۱۲۳۰ تا ۱۲۳۴ هجری قمری در زمان حکومت ناصرالدین شاه توسط خسروخان گرجی حاکم وقت ساخته شده‌است و با روغن چراغ روشن میشده و برای راهنمایی دریانوردان به کار می رفته‌است. در سال ۱۳۰۷ شمسی پس از مرمت این برج، ساعتی چهار سو بر فراز آن استوار گردید که بعد از تعویض و تعمیر در سال ۱۳۶۹، تا به امروز به درستی کار می‌کند.

تاریخی

مناره انزلی

3

موج شکن انزلی ۵۲۰ متر می‌باشد و کار ساختمان آن در سال ۱۲۹۳ شمسی کاملاً پایان پذیرفت.

تاریخی

موج شکن انزلی

4

طول موج شکن غازیان ۷۵۰ متر بوده و کار ساختمان آن در سال ۱۲۹۳ شمسی کاملاً پایان پذیرفت.

تاریخی

موج شکن غازیان

5

این پل بین بندر انزلی و میان پشته برپا شده‌است. ساختمان این پل به همراه پل غازیان توسط مهندسان سوئدی در سال ۱۳۱۴ آغاز شد و در سال ۱۳۱۶ به پایان رسید. این پل ۵۰/۱۲۷ متر درازا، ۱۰ متر پهنا و از سطح آب ۵/۶ متر ارتفاع دارد. هم‌چنین دارای سه دهانه ثابت و یک دهانه متحرک به طول ۲۵ متر برای عبور کشتی‌ها است. این پل نیز هم چون پل غازیان، از بتون آرمه و تیرآهن ساخته شده‌است.

تاریخی

پل انزلی

6

پل غازیان به میان پشته به طول ۲۱۰ متر و عرض ۱۰ متر و ارتفاع ۸۵/۶ متر با ۵ دهانه که یک دهانه از آن به طول ۲۵ متر متحرک بوده‌است. هردو پل غازیان و انزلی ازبتون مسلح ساخته شده شروع ساختمان از اواخر تیرماه ۱۳۱۴ شمسی و پایان کار دراوایل تابستان ۱۳۱۶ شمسی یعنی مدت ۱۸ ماه بوده و در خرداد ماه ۱۳۱۷ مورد استفاده قرارگرفته و روز چهارشنبه هفتم آذر ماه ۱۳۱۸ شمسی به طور رسمی تحویل گردید. این دو پل وسیله کمپانی (سنتاب) آلمانی و شرکت‌های مختلف از جمله ((موتلا)) سوئدی ساخته شد و در نتیجه با احداث آن راه ارتباطی آذربایجان رشت - قزوین - تهران برقرارشد.

تاریخی

پل غازیان

7

کاخ میان پشته در سال ۱۳۱۲ شمسی بر روی کاخ خوشتاریا ساخته شده و دارای ۱۱ اتاق و یک سالن پذیرایی و چهار سرویس حمام و دستشویی با نمای بسیار زیباست. این کاخ در حال حاضر موزه نظامی می‌باشد و انواع سلاحهای گرم و سرد از زمان صفویه تا کنون در معرض دید عموم است. موزه نظامی بندرانزلی در ساختمانی قرار گرفته که خود موزه‌ای از معماری و هنر است.

موزه تاریخی

کاخ میان پشته

8

قدمت این پارک ساحلی به سال ۱۳۰۷ باز می‌گردد. بلوار به وسعت ۳۵۰۰۰ متر مربع در کنار موج شکن و مشرف به دریا ساخته شده‌است و همراه با گلزار زیبایش پارکی دیدنی می‌باشد.

تاریخی-تفریحی

بلوار بندر انزلی

9

آیت الله سیّد محمد نجفی در سال ۱۲۵۷ شمسی در نجف اشرف ( عراق ) دیده به جهان گشود. ایشان از نوادگان امام حسین (ع) و از سلاسه پاک پیامبر اسلام هستند.

زیارتی

آرامگاه آقا سید محمد نجفی

10

آرامگاه خواهر حضرت رضا (ع) و از دختران امام موسی کاظم (ع) می‌باشد. بنای آن جدید و مجلل می‌باشد دیوارها از سنگ مرمر، سقف بقعه طاق هشت ضلعی با کاشی‌های منقوش و بام آن گنبد مدور کاشی کاری شده‌است ضریح بزرگ فلزی مشبک و مطلا و شیشه‌بند، مرقد روی کرسی از سنگ مرمر عالی بنا شده‌است. بقعه دارای تاسیساتی از قبیل زائرسرا، مسجد با دو گلدسته بلند و زیبای کاشی کاری شده، سرایداری و پارکینگ می‌باشد.

زیارتی

بقعه بی‌بی حوریه

11

در این گورستان تعداد ۶۳۹ نفر از مهاجرین لهستانی که طی حمله سربازان نازی در سال ۱۹۴۱ از طریق بندر انزلی به ایران پناهنده شدند به خاک سپرده شده‌اند که این گورستان دومین گورستان بزرگ سربازان لهستانی در ایران است که اکثراً به علت بیماری و سختی راه جان سپرده‌اند و در شهرهای مختلف ایران به خاک سپرده شده‌اند. گورستان بندر انزلی بعد از تهران بزرگترین گورستان این افراد جنگ زده‌است که یادگاری هستند از اتفاقات تلخ جنگ جهانی دوم.

تاریخی

گورستان لهستانی‌ها در بندر انزلی

12

محل ترنم موزیک در سال ۱۳۱۱ شمسی به وسیله شهرداری و توسط مهندسی آلمانی ساخته شد و مساحت کلی این بنا ۷۶ متر مربع است. که مکانی بود برای هنرنمایی گروههای موسیقی، این بنا ۴ سال پیش از ساخت بنای جدید حافظیه ساخته شده‌است که با توجه به شهرت حافظیه در سال ۱۳۶۶ توسط شهردار وقت بندر انزلی این بنا که شباهت زیادی به آرامگاه حافظ شیرازی دارد از محل ترنم موزیک بندر انزلی به حافظیه انزلی تغییر نام پیدا کرد.

تاریخی

حافظیه انزلی

13

مناطق ویژه و مجهز طرح شنا مخصوص خواهران و برادران در خیابان پاسداران، ساحل قو و نیز جنب هتل سفیدکنار قرار دارد که مجهز به انواع خدمات رفاهی، نجات غریق، اسکله قایقرانی، مرکز خرید و غیره می‌باشند.

تفریحی

مجتمع تفریحی طرح دریا

14

 

تفریحی

پارک شهر

15

 

دیدنی های بندر انزلی

درباره شرکت جومی

شرکت جومی ( Joomi.ir ) در تاریخ ، ۱۳۹۱/۲/۲۵ فعالیت خود را در زمینه توسعه و ارائه خدمات جوملا به طور رسمی آغاز نمود.سیستم مدیریت محتوای جوملا (Jooma) در ایران دارای طرفداران زیادی، چه در میان طراحان حرفه ای و چه در میان کاربران عادی و معمولی اینترنت است.متاسفانه با گذشت زمان زیادی از ارائه انواع خدمات جوملا در ایران، و ورود شرکت های بزرگ و کوچک متنوع در این زمینه، همچنان شاهد هستیم که این خدمات به شکل مناسب، یا با هزینه مناسب ارائه نمی شوند.شرکت جومی (Joomi.ir) با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه جوملا در اردیبشت ماه سال ۱۳۹‍‍۱ تاسیس شد.

خدمات جومی عبارتند از :

  • انواع قالب های فارسی جوملا
  • انواع افزونه های فارسی جوملا
  • انواع هاست های ویژه جوملا

راه های تماس با شرکت جومی

۵ راه متفاوت برای تماس با گروه پشتیبانی جومی وجود دارد .اولین راه بر روی دکمه پشتیبانی آنلاین سایت کلیلک نموده و با اپراتور ما صحبت نمایید . دومین راه ارسال تیکت است که در آن صورت تیکت شما بررسی و بدان پاسخ داده می شود. سومین راه به ایمیل های شرکت که در سایت نیز درج شده اند ایمیل ارسال نمایید . چهارمین را مراجعه به صفحه فیس بوک جومی می باشد . و آخرین راه نیز تماس با شماره تلفن شرکت جومی می باشد.هدف ما رضایت شماست.

آدرس ایمیل شرکت جومی :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شماره تماس شرکت جومی : ۶۶۰۵۴۸۲۴-۰۲۱

آدرس سایت رسمی شرکت جومی : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Red Oranges Green Purple Pink

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction